Innholdsskaper

Som innholdsskaper er målet mitt å kontinuerlig lage verdifullt og nyttig innhold for brukergruppen, virksomheten og søkemotoren (SEO).

Jeg skriver blant annet innlegg, artikler og nyhetsbrev for nett, nettavis, blogg og sosiale medier. I tillegg gir jeg innholdet et visuelt løft gjennom bildebehandling, vektorgrafikk og videoredigering. Og skaper multimediainnhold som PowerPoint-presentasjoner, infografikk, animasjoner mm.

Jeg bistår gjerne på ditt neste prosjekt!

KL WP 1200x630 content creator

Med over 20 års erfaring med digitalt innhold og nettsider, har jeg opparbeidet en allsidig kompetanse, og kan bistå med varierte oppgaver som:

  • Skrive artikler, produktomtaler og blogginnlegg
  • Lage SEO-optimalisert innhold
  • Designe og lage annonser og bannere
  • Produsere videoer for YouTube, Instagram etc.
  • Bygge nettsider, landingssider og CTA-blokker
  • Holde nettsider organisert og oppdatert

Som innholdsskaper kombinerer jeg som regel tekst med audiovisuell kommunikasjon for å nå ulike kunde- eller brukergrupper.

I rollen som audiovisuell innholdsprodusent jobber jeg med bildebehandling, vektorgrafikk og videoredigering. Og skaper multimediainnhold som PowerPoint-presentasjoner, infografikk, animasjoner mm. Selv om jeg fokuserer på digitale medier, lager jeg også grafisk materiale til tradisjonelle (offline) medier.

I den digitale verden spiller innhold som tekst, bilde, lyd eller video en avgjørende rolle for å bygge relasjoner med en definert kunde- eller brukergruppe.

I rollen som innholdsmarkedsfører er utvikling av nyttig innhold for brukergruppen en av nøkkeloppgavene. Verdifullt innhold skapes kontinuerlig for å tiltrekke, engasjere og bygge varige relasjoner.

Innholdet tilpasses og distribueres i relevante kanaler for å skape oppmerksomhet, trafikk til nettstedet samt inspirere til lønnsomme brukerhandlinger.

En viktig oppgave for meg som innholdsskaper, er å skrive tekster for nett, nettavis, blogg og sosiale medier.

I rollen som innholdsprodusent skriver jeg blant annet artikler, blogginnlegg, produktomtaler, portrettintervjuer, nyhetsbrev, presentasjoner, mikrotekster og innlegg til sosiale medier. Å sikre relevans for ulike lesere, kunde- eller brukergrupper innebærer at jeg setter meg inn i varierte emner.

I tillegg optimaliserer jeg tekstene både for brukergrupper og søkemotorer (SEO). Og publiserer og distribuerer innholdet i aktuelle kanaler – der brukergruppen «oppholder seg».