Innholdsmarkedsfører – brukerhandling

I den digitale verden spiller innhold som tekst, bilde, lyd eller video en avgjørende rolle for å bygge relasjoner med en definert kunde- eller brukergruppe. Å kontinuerlig lage digitalt innhold er en viktig oppgave for en innholdsmarkedsfører.

Som innholddsskaper utvikler jeg forskjellig innhold som tekst, bilde, lyd, video eller en kombinasjon. Mens jeg i rollen som innholdsmarkedsfører skreddersyr innholdet til en spesifikk kunde- eller målgruppe.

For å tiltrekke, engasjere og bygge varige relasjoner, lager jeg kontinuerlig innhold som brukergruppen verdsetter som nyttig. Innholdet tilpasses og distribueres i relevante kanaler for å skape oppmerksomhet, trafikk til nettsiden og inspirere til lønnsomme brukerhandlinger.

Mens innholdsstrategi fokuserer på den overordnede planen og retningen for innholdet, handler innholdsmarkedsføring om den praktiske utførelsen av strategien. Ved kontinuerlig å skape, redigere og promotere verdifullt innhold, ønsker virksomheten å tiltrekke, engasjere og bygge varige relasjoner med en definert kunde- eller brukergruppe.

Innholdet skreddersys til ulike stadier i den digitale kundereisen, og kan bestå av både tekst og audiovisuell kommunikasjon i form av artikler, bilder, nyhetsbrev, annonser, videoer eller innlegg på sosiale medier.

Innholdsmarkedsføring skal også styrke virksomhetens merkevare og drive ønskede handlinger som kan være kjøp, deling av e-postadresse eller abonnementsregistreringer.

KL ikoner 2024 innholdsMF

Inspirere til brukerhandling

I en digital verden er det innhold som leder kunde- eller brukergrupper gjennom de ulike fasene i den digitale kundereisen. Som innholdsmarkedsfører ønsker jeg å skape innhold som kan bistå med å bygge langsiktige relasjoner med brukergrupper. Og optimalisere innholdet slik at det utløser ønsket brukerhandling.

Dersom forskjellige brukergrupper skal kunne respondere på innhold, må de legge merke til det på de plattformene de bruker. Selve innholdet kan være et bilde, en kort-video, en animasjon eller en bannerannonse. Dersom de finner innholdet nyttig, inspirerende eller underholdende, kan det tenkes at de liker, deler eller kommenterer på det – slik at innholdet også blir synlig i deres nettverk.

Om innholdet svarer på brukergruppers spørsmål eller bistår med løsninger, øker muligheten for at flere klikker på en lenke, laster ned et dokument, fyller ut et skjema eller gjennomfører et kjøp. I denne fasen kan innhold være et blogginnlegg, en video, en podcast eller en søkemotorannonse. Ved kontinuerlig forbedring av innholdets brukeropplevelse, kan også klikk- eller konverteringsrate (CRO) øke.

Å trigge en brukerhandling er et viktig mål for en innholdsmarkedsfører.

Skape trafikk

Når jeg skreddersyr markedsføringsinnhold og distribusjon på tvers av ulike kanaler, jobber jeg også med å optimalisere innholdet for søkemotorer (SEO). En høyere plassering i søkeresultatet (SERP) vil forbedre synligheten til innholdet. Og et av mine mål som innholdsmarkedsfører er å skape mer trafikk til nettsiden fra relevante brukergrupper.

Skape trafikk til nettstedet

Innholdsmarkedsføring

Ingen innlegg ble funnet.