Til sammen har jeg mer enn 30 års arbeidserfaring fra produksjons-, nettverks- og gründerbedrifter innen salg, innkjøp, kundeservice og kommunikasjon.
Jeg har blant annet jobbet som salgskonsulent, webredaktør og webmaster.
Webredaktør
Min arbeidserfaring omfatter åtte år som webredaktør hvor jeg blant annet skrev tekster til nettsider, blogg og nyhetsbrev. Og redigerte bilder som ble tilpasset til ulike kanaler.
Noen oppgaver var å skrive og publisere artikler på intranett og eksternt nettsted samt bistå med artikler til internavis. Og vedlikehold og organisering av innhold, oversette kortere tekster fra norsk til engelsk samt utarbeide og distribuere nyhetsbrev.
En annen av mine oppgaver var å redigere og komponere bilder, og distribuere de til ulike medier. Samt utvikle grafisk underlag til blant annet nyhetsbrev, blogg og forum.
Etter mer enn 20 års utvikling av visuelt og tekstbasert innhold, har jeg fått verdifull erfaring i å finne og formidle de gode historiene.
Innholdsansvarlig
Arbeidserfaringen min omfatter også å jobbe som in-house ressurs som webredaktør og webmaster for Nexans Norway AS. I begge rollene hadde jeg ansvar for organisering, publisering og vedlikehold av innhold.
Med mye innhold, mange innholdseiere og ulike kundegrupper, var organisering og vedlikehold av innholdet en viktig oppgave som fulgte meg i begge in-house rollene. Både for innhold på intranett, eksternt nettsted, blogger, infoskjemløsning og multimedia arkiv.
Rollene innebar også klargjøring og publisering av eget og andres innhold på konsernets og avdelingens plattformer. Deler av innholdet ble tilpasset og distribuert på andre plattformer som Mynewsdesk, Facebook, LinkedIN og Instagram.
Ansvar for flere plattformer
Som webmaster var jeg blant annet ansvarlig for drift og administrasjon av kommunikasjonsavdelingens ulike plattformer som intranett, eksternt nettsted, SharePoint, blogger og sosiale mediekanaler.
Foruten å sette opp nye kanaler, medførte rollen planlegging og justering av struktur/navigasjon i tråd med organisasjonens endrede behov. Og software oppdateringer, administrasjon av brukertilganger, brukersupport og
brukerinnspill med hensyn til videreutvikling. Samt planlegging, implementering og utrulling av oppdateringer og nye tjenester. En arbeidserfaring jeg har stor nytte av i nåværende og fremtidige roller.
Kommunikasjon
I 19 år jobbet jeg på kommunikasjon, på en relativt liten avdeling. Dette ga meg anledning til å bidra med andre oppgaver – også innen markedskommunikasjon.
Opprinnelig brukte jeg Photoshop for å optimalisere bilder for nettet. Men det utviklet seg til å inkludere grafisk design for tradisjonelle medier som annonser, roll-ups og messevegger.
Jeg utviklet maler til blant annet PowerPoint, Outlook, Word og infoskjermer. Og jobbet med å skape og videreutvikle presentasjoner. De siste årene ble videoredigering lagt til oppgavelisten min.
Internkurs
I løpet av mine 11 år som webmaster skapte jeg og holdt internkurs (på norsk og engelsk) for innholdseiere fordelt på seks lokasjoner. Det var viktig å bistå innholdeierne slik at de kunne håndtere eget innhold på tre plattformer: Intranett, eksternt nettsted og infoskjermer.
Prosjektansvar
I løpet av 19 år på kommunikasjon, deltok jeg i mange prosjekt, og hadde blant annet ansvar for:
Implementering og utrulling av nye tjenester/funksjonalitet på det norske intranettet og eksternt nettsted.
Utvikling av intern prosjektmodell fra tekstbasert versjon til en interaktiv løsning med infografikk i kombinasjon med tekst.
Forespørsel/tilbud, internfinansiering og implementering av felles infoskjermløsning (digital signage) på seks lokasjoner. Deretter internopplæring og driftansvar for løsningen i samarbeid med leverandøren.
Kunde- og salgskonsulent
En naturlig del av mine roller som webredaktør og webmaster i en bedrift med 1.600 ansatte, var å supportere mange forskjellige internkunder.
Når jeg jobbet med marked- og ekstern kommunikasjon, bisto jeg med løsninger for salg- og markedsavdelingene. Når oppgaven dreide seg om intern kommunikasjon, var det hovedsakelig personer fra HR, stabsfunksjoner og forskjellige ledergrupper som skulle supporteres.
Fra tidligere stillinger har jeg erfaring fra salg og kundeservice med oppgaver som ordre- og fakturaregistrering, telefonsupport av norske og utenlandske kunder, oppfølging av forhandlernett i Norge samt oppfølging av utenlandske leverandører.
Om Kristina
Til sammen har jeg mer enn 30 års arbeidserfaring fra produksjons-, nettverks- og gründerbedrifter innen salg, innkjøp, kundeservice og kommunikasjon.
Etter å ha jobbet med digitalt innhold og nettsider i mer enn 20, har jeg opparbeidet en innholdsrik kompetanse blant annet fra stillinger som webredaktør og webmaster.
Som digital soloprenør og frilanser fokuserer jeg på å skape gode brukeropplevelser og lage nyttig innhold i rollene innholdsdesigner og innholdsskaper. Og jeg oppdaterer og videreutvikler kompetansen min kontinuerlig.
Arbeidserfaring
Jeg har jobbet 30+ år i produksjons-, nettverks- og gründerbedrifter innen salg, kundeservice og kommunikasjon.
Les mer…
Fritidsaktiviteter
Jeg spiller klarinett, synger, gjør styrearbeid, leser om digitale teknologier og går daglige turer – gjerne i skogen.
Les mer…
Kurs
Skrive for nettet, Webpublisering med WordPress, Bli din egen videoprodusent, Adobe Premiere Pro mm.
Les mer…
Personlighet
Jeg er positiv, nysgjerrig, løsningsorientert og sosial. Trives både med å jobbe selvstendig og i team, og setter meg raskt inn i nye systemer og oppgaver.
Les mer…
Utdanning
«Master of Business and Marketing», Webdesign, Informasjonsdesign for web, Sertifisering i digital markedsføring mm.
Les mer…
Verktøykasse
Etter mer enn 30 år som PC- og Windows-bruker, inkluderte jeg Mac og Apple i verktøykassen min i 2019.
Les mer…